Про посуді Tupperware. Історія.
Tupperware - історія бренд
Історія компанії почалася в 1946 році, коли американський учений - хімік Ерл Сайлас Тапер, винайшов спосіб очищення полімеру від токсичних домішок, завдяки якому пластик став міцним і легким, прозорим і гнучким, небъющимся. Ерл Тапер отримав хімічно і біологічно нейтральний полімер, який не вступає в реакцію з навколишнім середовищем. За дослідженнями американського журналу "Таймс" винахід пластику увійшла у 100 найкращих винаходів світу ХХ століття.
Високоякісний полімер Ерла Сайласа Таппера використовують для виготовлення штучних судин і органів, крапельниць, ємностей для зберігання плазми, крові і стерильних розчинів. З нього роблять ліктьовий суглоб, колінну чашечку і перемичку в серцевому м'язі при операції на серці.
І вже 1946 році він представив на американський ринок одне з перших виробів з високоякісного полімеру - Чудову миску. Потім винайшов незвичайну повітро-вологонепроникну кришку. При користуванні мисками Ерла Сайласа Таппера з'ясувалося, що продукти в них набагато довше зберігають свіжість.
Tupperware - всесвітньо відома та престижна компанія прямих продажів, яка успішно працює на світовому ринку з 1956 року. Миллионылюдей у всьому світі оцінили функціональність і якість продукції Tupperware, вироби яких відрізняє елегантний дизайн. Компанія весь час розробляє більш високотехнологічні та інноваційні вироби.
За неперевершений дизайн, якість і функціональність представники виробів Tupperware відзначені незалежним міжнародним журі на найбільшому міжнародному конкурсі Red Dot Design Award, який вважається одним з престижних конкурсів у світі. У нашому каталозі представлені багато виробів, нагороджених Red Dot Design Award (червона крапка).
Вироби Tupperware виставлені в 14 музеях світу, в тому числі: в музеї Метрополітен в Нью-Йорку, музеї Вікторії та Альберта в Лондоні, Національному музеї науки і технології в Мілані, музеї Декоративного Мистецтва в Монреалі.
Вироби Tupperware мають 5 предметів гордості, що вигідно відрізняє її від іншого посуду, представленої на ринку:
біологічно і хімічно нейтральний полімер, який не взаємодіє із продуктами харчування;
унікальна гарантія на міцність виробів і герметичність кришок за умови правильного використання - 30 років;
широкий діапазон використання-від -25 С до +90 С для класичної колекції, від -25 С до +200 С для колекції "Микроплюс", від -25 С до +230 С для колекції "Ультраплюс", від -25 С до +220 С для силіконових форм - в наших виробах можна готувати і зберігати продукти;
видатний дизайн - вироби Tupperware виставлено в експозиціях 14 музеїв світу;
повітро-непромокаюча кришка Tupprware, яка зберігає свіжість продуктів і незамінна при транспортуванні продуктів.
Вироби Tupperware прийшли на ринок Росії в 1997 році, в 2001 році на ринок України в 2003 році на ринок Казахстану, у 2007році на ринок Азербайджану.
Вже більше 60 років компанію Tupperware знають і люблять більш ніж в 100 країнах світу.
Вироби Tupperware кардинально покращують життя за рахунок раціональної економії ресурсів та інноваційних технологій, допомагаючи зробити харчування здоровим і якісним. Володарі виробів Tupperware сьогодні не уявляють життя без них, цінують їх практичність, зручність і елегантність.
Познайомитися з посудом та її можливостями можна за допомогою кулінарного шоу "Смак" на Першому каналі Російського телебачення, яке щосуботи веде Іван Ургант. А також вироби Tupperware представлені в журналах "Гастроном", "Домашнє вогнище".
Продукція Tupperware проводиться на 19 заводах світу, розташованих по всьому світу. В Україну продукція надходить з Європи: Бельгії, Франції, Іспанії, Португалії і Греції. Всі контейнери Tupperware функціональні і мають неперевершений дизайн. Розповсюдження продукції здійснюється методом прямих продажів більш ніж в 100 країнах світу. Інноваційний дизайн наших виробів оцінений безліччю престижних премій, включаючи премію RedDot.
Ексклюзивний полімер, з якого виготовлений посуд, забезпечує надійність при зберіганні або транспортуванні продуктів, а також ця посуд незамінна при сервіровці столу. Компанія Tupperware пропонує своїм клієнтам також вироби з силікону і металу. Посуд Tupperware - символ успіху і престижу у всьому світі.
Якщо Ви відкриті для нових вражень, відкидаєте стереотипи і живете в такт зухвалим ритмами сучасності, то Ви оціните класичні і сучасні колекції виробів Tupperware. Tupperware предсталяет 16 колекцій виробів на будь-який смак. У колекціях Tupperware для кожного споживача є "своє" виріб для зберігання, сервірування, заморожування і приготування в мікрохвильовій, електричної або газової печі.
Силіконові форми Tupperware оцінять прихильники здорової їжі. Так як ці форми не потрібно змащувати маслом, а лише досить змочити водою, улюблені страви виходять менш калорійними і більш здоровими. Навіть самі вимогливі споживачі по достоїнству оцінять не тільки різноманітність моделей і форм, але і багатофункціональність посуду зі світовим ім'ям.
Зручно, звично і стало модно мати в будинку і користуватися легкої і небъющейся посудом Tupperware. Тепер не треба ставити в холодильник важкі каструлі або казан з їжею, які обривають полиці, їх замінюють легкі і міцні ємності різних обсягів Tupperware.
Робота на кухні з виробами Tupperware перетворюється на свято! За допомогою виробів Tupperware Ви економите Ваш дорогоцінний час при приготуванні їжі, а у Ваших кухонних шафках і в холодильнику панує порядок.
Вироби Tupperware підтримують традиції гарно накритого столу. Який романтичний вечір або звана вечеря обійдеться без прекрасною Сервіровочної колекції або колекції Елегантність?! Вишукані м'ясні та рибні страви з запашними і ароматними травами, різні закуски і надзвичайно смачні салати, ніжні десерти з морозива і екзотичних фруктів подані в стравах і чашах прекрасною Сервіровочної колекції або колекції Елегантність Tupperware додадуть індивідуальний стиль сервіровці Вашого столу - всі ці вишукування приведуть в захват Вас і Ваших гостей!
Tupperware® brand made products their debut in 1946, the start of a revolutionary post-war period in history. For 60 years, Tupperware brand products have closely followed rollercoaster trends from the suburban movement to the 60's feminist revolution to '90s "cocooning" continually adding a unique organizational touch to the lives and kitchens across the nation.
Just prior to its consumer introduction in 1946, inventor Earl Tupper's plastics-like materials of many manufacturers were dedicated to the war effort. The versatility and convenience of Tupper's "miracle" products helped to launch the plastics revolution of the next decade. Tupper's first consumer plastic products the Wonderlier® Bowl and Bell Tumbler offered a unique benefit that traditional food containers did not: they were lighter and less likely to break than traditional glass and crockery.
With the onset of the post-war "baby boom," dedicated women themselves to caring for their growing families. The "Tupperized" kitchen was born ... a kitchen that was well organized and neat, and featured a variety of containers that replaced unsightly open packages and that kept fresh food longer.
In 1946, Tupper introduced his legendary airtight seals patterned after the inverted rim on a can of paint which prevented food from drying out, wilting or losing its flavor in the now-common refrigerator. Despite their breakthrough nature, Tupper's products didn't sell well in retail outlets, primarily because consumers needed demonstrations in order to understand how they work.
In response, the first Tupperware Home Party was held in 1948, introducing an all-new way for Tupperware products to reach consumers. Demonstrations proved a dramatically effective way of communicating the benefits of the revolutionary seal.
By 1951, the Tupperware Home Demonstration system was working so well that all Tupperware products were taken off store shelves to be distributed in this manner. The direct sales demonstration was a welcome diversion for women, whose involvement in the community mostly revolved around their family.
Selling Tupperware products via the party sales method was an appealing career for these women who had few career opportunities after their men returned from the war. As consumers relocated from large urban centers to homes in the suburbs, backyard barbecues became a favorite way for families and сусідів to spend leisure time. The new Tupperware products answered needs created by this popular pastime. The Party Bowl kept macaroni and egg salads fresh and cold outdoors, while The Pie Taker provided easy for transportation homemade desserts. The Dip 'N Serve™ Serving Tray functioned much the same way, making it simple to get chips and dip to and from the backyard or the picnic site.
The '60s were times of social upheaval with the family undergoing social changes. As two-income families became more common, women actively pursued career opportunities and Tupperware filled the ensuing product niche with designs like the Traveling Desk, Drawer Organizers, and the Plastic Carrying Case.
The huge wave of baby boomers that began having children of their own created a need for sturdy, stimulating toys. Again Tupperware rose to the challenge, introducing an innovative line of toys like the Shape-O® toy, a fun-yet-educational design which challenged each stage of a child's development from functioning as a rattle for infants to promoting eye-hand in coordination toddlers. While the demand for specialized kitchen products soared, Tupperware kept pace with changing palates by offering storage products like the Mix 'N Stor® Container, and the Tortilla Keeper for serving ethnic dishes.
Thanks to advances in medical technology, consumers were living longer than ever before, resulting in an increasing population of seniors. During this era, Tupperware introduced the Instant Seal, which catered to a mature population with not-so-nimble fingers.
This era also brought drastically changing lifestyles with more households than ever before requiring dual incomes to meet increasing economic demands. More women went to work outside the home faced with balancing their roles in the office and the home. A career in Tupperware offered these new entrants to the workforce a flexible way to earn money and spend time with their children.
When microwave ovens first began entering kitchens, Tupperware introduced products specifically designed for both the microwave and conventional ovens. Once the microwave was fully accepted as a household appliance, Tupperware introduced products exclusively for the appliance such as the Microwave Reheatables line and TupperWave lines, which could warm up leftovers or cook the frozen foods that were becoming more and more a family staple.
In keeping with the fast-paced '80s, Tupperware introduced products designed to maximize people's time. The TupperWave® Stack Cooker was designed to make a three-course meal for four in the microwave in 30 minutes allowing a busy population to have traditional family dinners while the Meals in Minutes Microsteamer prepared a fresh meal for two in 10 minutes or less. Modular Mates™ containers provided a storage system that could be custom-tailored to store staple foods in bulk, cutting down on waste and stretching grocery budgets kitchen and storage space.
In response to growing environmental awareness, Tupperware containers offered positive alternatives to disposable wrap and packaging, including the Square-A-Way® sandwich keeper, the Lunch Box and the Lunch 'N Bag sets.
The CrystalWave™ line of microwaveable food storage containers featured Braille and metric capacity measurements, reflecting Tupperware's continued responsiveness to consumer needs.
The 1990's trends reflected a renewed emphasis on the home and traditional comforts such as home-cooked meals. Right in step with this trend, Tupperware launched an expanded product line of contemporary-design kitchen tools made with Tupperware's signature quality ingenuity and the Peeler Plus, the Coffee House Set, and the Double Colander combined traditional kitchenware with a '90s sophisticated savvy.
By 1992, nearly half of all Tupperware consultants held full-time jobs in addition to selling Tupperware products. In deference to a trend toward "one-stop shopping," the company introduced "Value for Time" classes and "Custom Kitchen Planning" demonstrations, customers where learned about microwave cooking and food preparation, as well as ways to save money on their grocery bills, valuable cabinet space and time. In addition, "Rush Hour" and "Office" parties allowed Tupperware demonstrations to fit the busy schedules of time-pressed customers.
Just as Earl Tupper's early plastic products revolutionized food storage and preparation, today's Tupperware products continue to enhance lifestyles by offering ingenious design, quality construction and a lifetime warranty. During the 21st century, the world will continue to change, and Tupperware will continue to evolve right along with it, using a modern approach to form and function to create convenient solutions to households tasks.
Tupperware now reaches nearly 100 markets around the world, offering culturally distinct items such as the Kimchi Keeper, the Kimono Keeper and the Japanese Bento Box.
In the new millennium, consumers can count on the same quality of Tupperware products representing extraordinary design for everyday living. Крім того, in today's information-age busy consumers can be sure of Tupperware's expansion into new channels such as the Internet and shopping mall showcases to meet societal change in around the world marketplaces.